Asi není třeba říkat, že mnozí z nás by se již bez internetu neobešli, ať již v domácím či pracovním životě. Koneckonců nám umožňuje prakticky cokoliv, od seznamování se s novými lidmi, komunikaci s příbuznými či přáteli, sledování filmů či seriálů, poslouchání hudby až po nakupování. Není tedy divu, že s jeho stále se zlepšujícími možnostmi na něm trávíme čím dál více času.
Je samozřejmé, že si tohoto trendu všimly i firmy, a rozhodly se jej využít ke svému prospěchu. To v jejich případě znamená získávání nových zákazníků a tím pádem i zvyšování zisku. Tak vznikla i internetová reklama.
Podobně jako u jiného typu propagace, i zde platí, že aby skutečně fungovala, musí být kvalitně provedena. Proto je vhodné její vytvoření svěřit profesionálům. Ti si však za svou práci nechají zaplatit, a to se mnohým majitelům firem nelíbí. Není tedy divu, že hledají, zda existuje například pro internetovou propagaci typu PPC reklama návod, který jim řekne, jak vytvořit PPC reklamu.
Samozřejmě, vzhledem k tomu, že na internetu můžeme najít prakticky cokoliv, pokud hledáme dostatečně dlouho, najdeme zde i tento návod. Mnozí podnikatelé tak zajásají, neboť díky tomu nemusí platit externí firmě, aby jim ji vytvořila.
To vše je samozřejmě v pořádku, avšak tento přístup má hned několik háčků. V první řadě je potřeba mít někoho, kdo se vyzná alespoň v základech programování a dokáže nám ji vytvořit. A pravděpodobnost, že někoho takového budeme mezi svými zaměstnanci mít, je skutečně malá.
Dále je zde fakt, že skutečně musí na potenciální zákazníky zapůsobit. A ne každý dokáže vytvořit takovou reklamu. Je tedy dobré zde skutečně realisticky zhodnotit své možnosti. Jinak totiž hrozí, že potenciální ztráta zisku bude vyšší, než částka, kterou bychom zaplatili profesionálům. A to by byla rozhodně škoda.